ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΕ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ


Για να συνδεθεί η τοπική επιχειρηματικότητα (στο εμπόριο, τις μεταποιητικές επιχειρήσεις και την ευρύτερη εμπορική αγορά) με τον Δήμο, και να δημιουργηθεί ένας αμφίδρομος δίαυλος υποστήριξης, θα προτείνω τόσο στο διοικητικό συμβούλιο του θεσμού αλλά και στο δημοτικό συμβούλιο των Τρικαλινών Δήμων, Τρικκαίων -Καλαμπάκας -Πύλης και Φαρκδόνας που θα προάγουν τη συνεργασία, την ανάπτυξη και τη στήριξη των μελών του Επιμελητηρίου.

1. Δημιουργία Τοπικής Πλατφόρμας Ηλεκτρονικού Εμπορίου
– Σε συνεργασία με τον Δήμο, μπορεί να δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα φιλοξενεί προϊόντα και υπηρεσίες των τοπικών επιχειρήσεων. Οι καταναλωτές θα έχουν έτσι τη δυνατότητα να αγοράζουν απευθείας από τους τοπικούς επιχειρηματίες, ενισχύοντας την τοπική αγορά και διευρύνοντας το κοινό των επιχειρήσεων.
– Μια τέτοια πλατφόρμα μπορεί να λειτουργήσει ως αγορά για τα μέλη του Επιμελητηρίου και να περιλαμβάνει προωθητικά εργαλεία όπως εκπτώσεις, loyalty programs και προσφορές.

2. Συνεργασία σε Δράσεις Τουριστικής Ανάπτυξης
– Η ανάπτυξη τουριστικών διαδρομών και events μπορεί να συνδεθεί με τοπικά προϊόντα και επιχειρήσεις. Μέσω συνεργασιών με τον Δήμο και την e-Trikala, οι τοπικές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να συνδεθούν με τον τουρισμό, με πωλήσεις τοπικών προϊόντων σε χώρους ενδιαφέροντος, εκθεσιακά περίπτερα σε θεματικά πάρκα, και δυνατότητες για e-shops που θα είναι διαθέσιμα μέσω των τουριστικών πληροφοριών της περιοχής.
– Έτσι, οι τουρίστες που έρχονται για το Χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο ή άλλες εκδηλώσεις θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να αγοράσουν τοπικά προϊόντα.

3. Εκπαιδευτικά και Υποστηρικτικά Σεμινάρια:
– Σε συνεργασία με τον Δήμο και το Επιμελητήριο, μπορούν να οργανωθούν σεμινάρια που να αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, την καινοτομία και τη μεταποίηση, προσφέροντας γνώσεις που θα ενισχύσουν τις δυνατότητες των τοπικών επιχειρήσεων.
– Επίσης, μπορούν να ενταχθούν σε αυτά τα σεμινάρια και θεματικές όπως η βιώσιμη ανάπτυξη και η πράσινη επιχειρηματικότητα, οι οποίες ευθυγραμμίζονται με το Κλιματικό Σύμφωνο του Δήμου Τρικκαίων.

4. Κοινές Καμπάνιες για Προώθηση της Τοπικής Αγοράς
– Ο Δήμος και το Επιμελητήριο μπορούν να δημιουργήσουν κοινές διαφημιστικές εκστρατείες για την τοπική αγορά, με έμφαση στο τοπικό branding. Αυτές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν καμπάνιες “Ψώνισε Τοπικά” και “Φτιάχνεται στα Τρίκαλα”, όπου θα προβάλλονται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των μελών του Επιμελητηρίου.
– Μέσω αυτών των δράσεων, οι καταναλωτές θα ενθαρρύνονται να προτιμούν τα τοπικά προϊόντα και να στηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις.

5. Δημιουργία Ετήσιας Έκθεσης Τοπικής Επιχειρηματικότητας
– Οργάνωση μιας έκθεσης που θα πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Δήμο, όπου τα μέλη του Επιμελητηρίου θα μπορούν να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Θα μπορούσε να περιλαμβάνει και Β2Β (Business to Business) συναντήσεις με πιθανούς συνεργάτες από άλλες περιοχές.
– Μια τέτοια πρωτοβουλία θα ενίσχυε το networking και θα παρείχε στα μέλη του Επιμελητηρίου ευκαιρίες να προσεγγίσουν νέες αγορές.

6. Χρηματοδότηση και Ενίσχυση Καινοτόμων Προγραμμάτων
– Ο Δήμος μπορεί να στηρίξει, μέσω ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων, επενδύσεις σε καινοτομία και νέες τεχνολογίες για τις τοπικές επιχειρήσεις, ειδικά στη μεταποίηση.
– Παράλληλα, θα μπορούσε να δρομολογηθεί η παροχή φορολογικών κινήτρων ή επιδοτήσεων σε επιχειρήσεις που προωθούν τις “πράσινες” τεχνολογίες και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Αυτές οι προτάσεις μπορούν να δημιουργήσουν μια συνεκτική βάση για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσω της συνεργασίας Δήμου, Επιμελητηρίου και των επιχειρηματιών των Τρικάλων, με όφελος τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για την κοινωνία.

Δείτε λιγότερα